Amica podpisała ze Związkiem Zawodowym Pracowników porozumienie ws. zwolnień grupowych
Wyjaśniono, że przedmiotem podpisanego porozumienia między Amicą a Związkiem Zawodowym Pracowników Amica, jest określenie zasad postępowania w sprawach dotyczących pracowników objętych zamiarem grupowego zwolnienia, a także obowiązków spółki (jako pracodawcy) w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia innych spraw pracowniczych związanych z zamierzonym grupowym zwolnieniem.
Spółka poinformowała, że w treści zawartego porozumienia uzgodniono w szczególności kryteria doboru pracowników, których umowy o pracę zostaną rozwiązane w ramach zwolnień grupowych oraz zakres świadczeń, które będą przysługiwały pracownikom objętym zwolnieniami.
"Strony Porozumienia ustaliły, iż zwolnienia grupowe przeprowadzone zostaną w okresie od dnia 20 listopada 2024 r. do dnia 20 grudnia 2024 r. i obejmą 39 pracowników Spółki (ostatnie umowy o pracę w wyniku upływu okresu wypowiedzenia rozwiążą się odpowiednio z końcem marca 2025 r.)" - podano.
Zarząd Spółki wskazał, że "pełne oszacowanie oszczędności w obszarze kosztów pracowniczych w związku z restrukturyzacją zatrudnienia" będzie możliwe po zakończeniu procesu zmiany poziomu zatrudnienia.
Pod koniec października spółka informowała o wdrożeniu procedury zwolnień grupowych oraz rozpoczęciu procedury konsultacji w sprawie zwolnień grupowych ze związkami zawodowymi. Spółka przekazała wówczas w komunikacie, że zwolnienia obejmą nie więcej niż 49 pracowników.
Amica informowała, że u podstaw decyzji dotyczącej planowanych zwolnień grupowych leży utrzymujący się na rynku krajowym i rynkach europejskich trend spadkowy popytu na sprzęt AGD, a tym samym mniejsza od zakładanej wartość i wolumen sprzedaży oraz wysokość generowanych przez spółkę przychodów z tytułu oferowanych konsumentom produktów i towarów. W związku z tym, jak podała spółka, istnieje konieczność dostosowania poziomu zatrudnienia do aktualnego otoczenia gospodarczego.
Grupa Amica to wiodący europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego i jedna z najcenniejszych polskich marek, z ponad 70-letnim doświadczeniem. W ofercie posiada inteligentne urządzenia dużego i małego AGD. W portfelu grupy znajdują się marki: Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia), CDA (Wielka Brytania) oraz Fagor (Hiszpania). Na całym świecie zatrudnia prawie 3 tys. osób, dzięki którym dostarcza do klientów na blisko 70 rynkach na świecie ok. 4 milionów urządzeń rocznie. (PAP)
ajw/ mick/