Umowa podpisana, modernizacja torowisk wkracza do rudzkiej Goduli
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami władz Rudy Śląskiej i Zarządu spółki Tramwaje Śląskie S.A. niebawem rozpocznie się modernizacja kolejnego odcinka infrastruktury tramwajowej na terenie miasta. Tym razem prace realizowane będą w dzielnicy Godula. W poniedziałek 16.03.2020 r. w siedzibie tramwajowej Spółki podpisano umowę z generalnym wykonawcą.
REKLAMA
Modernizacja torowiska linii nr 9 biegnącej od Bytomia do Chorzowa przez Rudę Śląską zarówno przez władze Rudy Śląskiej, jak i spółkę Tramwaje Śląskie S.A. uznana została za jedno z priorytetowych zadań inwestycyjnych, związanych z komunikacją tramwajową.
– To niezwykle ważna linia, łącząca kilka miast, będąca dla wielu pasażerów podstawowym środkiem komunikacji, dlatego bardzo zależy nam, żeby znacząco poprawić jej stan techniczny i zapewnić pasażerom jak najlepszy komfort podróży – mówi Bolesław Knapik, Prezes Zarządu spółki Tramwaje Śląskie S.A. Dlatego też w realizowanym przez Spółkę „Zintegrowanym Projekcie modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego” znalazło się kilka odcinków torowiska linii nr 9.
Pierwszym był fragment przebiegający przez rudzki Nowy Bytom. – Popularna „dziewiątka” to linia bardzo ważna w układzie komunikacyjnym miasta, problemem jest jednak jej stan. Modernizacja torowiska jest kluczowa dla zapewnienia pasażerom odpowiednich warunków podróży – mówi prezydent Grażyna Dziedzic. – Pracujemy nad tym razem z Tramwajami Śląskimi od kilku lat, czego efektem był dotychczas przeprowadzony w 2017 roku remont odcinka przy ul. Niedurnego. Cieszę się, że zrealizowany zostanie kolejny etap i mam nadzieję, że modernizacji doczekają się także pozostałe rudzkie odcinki – dodaje.
Początek 2020 roku przyniósł rozstrzygnięcie przetargu i wyłonienie wykonawcy dla kolejnego odcinka linii nr 9. W wyniku postępowania przetargowego na realizację zadania pn. „Przebudowa infrastruktury tramwajowej wzdłuż ul. Karola Goduli w Rudzie Śląskiej” generalnym wykonawcą wybrana została krakowska firma TOR-KRAK – ta sama, która przebudowała torowisko w Nowym Bytomiu. W poniedziałek 16.03.2020 r. w siedzibie spółki Tramwaje Śląskie S.A. członkowie jej Zarządu – Prezes Bolesław Knapik i Dyrektor Finansowy Henryk Kolender – oraz Prezes Zarządu firmy TOR-KRAK Sp. z o.o. Wiesław Niedziela podpisali wartą niemal 21 mln zł netto umowę, zgodnie z którą wykonawca zmodernizuje ok. 2900 metrów toru pojedynczego (mtp). Czas na realizację tego zadania to 12 miesięcy od dnia podpisania umowy. – W imieniu Wykonawcy chcę zadeklarować, że będziemy się starać wykonać zadanie z pełnym zaangażowaniem sił i środków, przy możliwie jak najmniejszych utrudnieniach dla uczestników ruchu drogowego oraz życia okolicznych mieszkańców – mówi Prezes Wiesław Niedziela.
Na czas realizacji zadania konieczne będzie wprowadzenie zmian w organizacji ruchu zarówno tramwajowego, jak i samochodowego. Ze względu na to, iż modernizowany będzie odcinek jednotorowy, linia nr 9 nie będzie kursować przez Godulę. W jej miejsce uruchomiona zostanie komunikacja zastępcza, ale szczegółowe informacje spółka Tramwaje Śląskie S.A. przekaże w terminie późniejszym. – W pierwszej kolejności musimy uzyskać od wykonawcy szczegółowy harmonogram robót, zatwierdzony projekt czasowej organizacji ruchu i dokonać przekazania placu budowy, a to zwykle trwa kilka tygodni – podkreśla prezes Bolesław Knapik. Zmiany na pewno dotkną także kierowców, gdyż prowadząc prace wykonawca będzie musiał zająć część drogi. Stosowne informacje będą się ukazywać na stronach internetowych spółki Tramwaje Śląskie S.A. i Urzędu Miasta w Rudzie Śląskiej.
– To niezwykle ważna linia, łącząca kilka miast, będąca dla wielu pasażerów podstawowym środkiem komunikacji, dlatego bardzo zależy nam, żeby znacząco poprawić jej stan techniczny i zapewnić pasażerom jak najlepszy komfort podróży – mówi Bolesław Knapik, Prezes Zarządu spółki Tramwaje Śląskie S.A. Dlatego też w realizowanym przez Spółkę „Zintegrowanym Projekcie modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego” znalazło się kilka odcinków torowiska linii nr 9.
Pierwszym był fragment przebiegający przez rudzki Nowy Bytom. – Popularna „dziewiątka” to linia bardzo ważna w układzie komunikacyjnym miasta, problemem jest jednak jej stan. Modernizacja torowiska jest kluczowa dla zapewnienia pasażerom odpowiednich warunków podróży – mówi prezydent Grażyna Dziedzic. – Pracujemy nad tym razem z Tramwajami Śląskimi od kilku lat, czego efektem był dotychczas przeprowadzony w 2017 roku remont odcinka przy ul. Niedurnego. Cieszę się, że zrealizowany zostanie kolejny etap i mam nadzieję, że modernizacji doczekają się także pozostałe rudzkie odcinki – dodaje.
Początek 2020 roku przyniósł rozstrzygnięcie przetargu i wyłonienie wykonawcy dla kolejnego odcinka linii nr 9. W wyniku postępowania przetargowego na realizację zadania pn. „Przebudowa infrastruktury tramwajowej wzdłuż ul. Karola Goduli w Rudzie Śląskiej” generalnym wykonawcą wybrana została krakowska firma TOR-KRAK – ta sama, która przebudowała torowisko w Nowym Bytomiu. W poniedziałek 16.03.2020 r. w siedzibie spółki Tramwaje Śląskie S.A. członkowie jej Zarządu – Prezes Bolesław Knapik i Dyrektor Finansowy Henryk Kolender – oraz Prezes Zarządu firmy TOR-KRAK Sp. z o.o. Wiesław Niedziela podpisali wartą niemal 21 mln zł netto umowę, zgodnie z którą wykonawca zmodernizuje ok. 2900 metrów toru pojedynczego (mtp). Czas na realizację tego zadania to 12 miesięcy od dnia podpisania umowy. – W imieniu Wykonawcy chcę zadeklarować, że będziemy się starać wykonać zadanie z pełnym zaangażowaniem sił i środków, przy możliwie jak najmniejszych utrudnieniach dla uczestników ruchu drogowego oraz życia okolicznych mieszkańców – mówi Prezes Wiesław Niedziela.
Na czas realizacji zadania konieczne będzie wprowadzenie zmian w organizacji ruchu zarówno tramwajowego, jak i samochodowego. Ze względu na to, iż modernizowany będzie odcinek jednotorowy, linia nr 9 nie będzie kursować przez Godulę. W jej miejsce uruchomiona zostanie komunikacja zastępcza, ale szczegółowe informacje spółka Tramwaje Śląskie S.A. przekaże w terminie późniejszym. – W pierwszej kolejności musimy uzyskać od wykonawcy szczegółowy harmonogram robót, zatwierdzony projekt czasowej organizacji ruchu i dokonać przekazania placu budowy, a to zwykle trwa kilka tygodni – podkreśla prezes Bolesław Knapik. Zmiany na pewno dotkną także kierowców, gdyż prowadząc prace wykonawca będzie musiał zająć część drogi. Stosowne informacje będą się ukazywać na stronach internetowych spółki Tramwaje Śląskie S.A. i Urzędu Miasta w Rudzie Śląskiej.
PRZECZYTAJ JESZCZE